Tudtam, hogy ez nem egyszerű feladat. A csavarok magas hőmérsékleten tartották össze a két kipufogó alkatrészt. Összeégve, átrozsdásodva nehezen oldhatók. A szabadban, szűk csatornában, ill. aknában, nehezen hozzáférhetőn voltak a szerkezetek elhelyezve. Nagyobb, testesebb szerelő nem is férhetett hozzá. Ebben az időben még nem alkalmaztak "csavarlazító sprét". De miért van erre szükség? A válasz hamarosan kiderült. Nekem egy egész napom ráment, a csavarok meglazítására, kihajtására, tisztítására, visszacsavarozására. Több csavar elszakadt, de meg nem lazult, ezek helyett újakat raktam be. De ez nem számított. Mert az én munkaidőmmel nem kellett elszámolni, mivel gyakornokként tartottak nyilván.
Nagy politikai esemény következett, amire munkafelajánlásokat illett tenni! Szeretett "Sztálin" elvtárs születésnapja következett, amire a karbantartó csoport felajánlotta: a gép revíziós munkálatait, 12 óra helyett 8 órában végezik el! Hát én voltam az előkésztője ennek a jeles eseménynek.
Tulajdonképpen nem volt ez más mind a munkások, kizsákmányolásának egy ravaszabb fokozata, amely még tovább csiszolódott. Lásd kommunista szombat, amely abból állt, hogy szabad szombaton is szabad volt dolgozni, természetesen munkabér nélkül!
A magyar munkást sem kellett félteni, mert rögtön furfanggal reagált az ilyen eseményekre. Már ahol volt rá esélye!